جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه، شیوه جراحی است جهت افزایش اندازه، شکل و پر بودن ظاهر سینه ها، که در آن از پروتزهای سیلیکونی و یا سالینی استفاده می شود. در این شیوه جراحی، پروتز در داخل بافت سینه و جهت فرم دهی بهتر سینه قرار می گیرد.

برخی دلایل انجام جراحی پروتز سینه عبارت است از:

• بزرگ شدن سینه هایی که کوچک هستند
  • ترمیم اندازه و فرم سینه بعد از بارداری، کاهش وزن و یا شیردهی
  • رفع عدم قرینگی سینه ها

این جراحی می تواند با هدف زیبایی و یا ترمیم بعد از جراحی اولیه انجام شود. جراحی های ترمیمی نیز می تواند مربوط شود به درمان های بعد از سرطان سینه.

کلینیک زیبایی اشکان دارای کادری متخصص و مجرب و تجهیزات پیشرفته در زمینه ی امور زیبایی پوست و مو و جراحی پروتز سینه می باشد . شما عزیزان می توانید از طریق زیر با کلینیک اشکان ، ارتباط برقرار کنید:

شماره های تماس : ۰۹۳۳۴۹۳۷۰۹۷ -۰۹۳۷۴۳۴۸۱۶۱

اینستاگرام

چه افرادی برای جراحی پروتز سینه کاندیدای مناسبی هستند؟

افرادی که:

• از لحاظ بدنی و فیزیکی سالم هستند، و در دوران بارداری و یا شیردهی نیستند
  • انتظارات واقع بینانه ای از نتیجه جراحی دارند
  • سینه آن ها به اندازه کافی رشد داشته است
  • از کوچک بودن سینه های خود ناراضی هستند
  • از فرم سینه های خود بعد از بارداری و یا کاهش وزن رضایت ندارند
  • احساس می کنند قسمت فوقانی سینه هایشان پر نیست
  • سینه های نامتقارنی دارند

می توانند تحت جراحی پروتز سینه قرار بگیرند.

پروتزهای بکار رفته در جراحی پروتز سینه

پروتزهای سالینی

این قبیل پروتزها مملوء از محلول های سالینی استریل مانند آب نمک هستند. میزان محلول موجود در پروتز، در فرم دهی و اندازه سینه موثر می باشد. ترشحات خارج شده از این پروتزها جذب بدن می شوند.

پروتزهای سیلیکونی

این پروتزها از ژل های سیلیکونی پر شده اند و این ژل، مشابه بافت سینه می باشد. در صورت استفاده از این توصیه می شود که حتما تحت نظر پزشک خود باشید تا از عملکرد پروتز اطمینان یابید.

پیش از تصمیم به انجام جراحی، سایز مناسب پروتز و با توجه به نیاز و خواسته فرد، تعیین می شود.

برش ها و بخیه های جراحی پروتز سینه در نواحی زیر ایجاد می شوند:

• چین های زیر سینه
  • زیر بغل
  • اطراف نوک سینه

انتخاب محل برش به مواردی هم چون آناتومی بدن فرد، نوع پروتز و اولویت های بیمار و پزشک بستگی دارد.

محل قرار گیری پروتز نیز به صورت زیر می باشد:

• زیر ماهیچه سینه ای بزرگ، که ممکن است دوره نقاهت طولانی تری داشته باشد و فرد درد بیشتری را بعد از جراحی تحمل کند
  • پشت بافت سینه و بالای ماهیچه سینه ای بزرگ

بعد از قرارگیری پروتز در جای مناسب، برش ها بخیه زده می شوند. بعد از جراحی، احتمال بروز علائمی مانند التهاب کاملا طبیعی است، اما جای نگرانی وجود ندارد، چرا که این التهاب بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. بخیه ها نیز بعد از مدتی جذب پوست می شوند.

اقدامات و مراقبت های قبل از جراحی پروتز سینه

پیش از جراحی، رعایت یک سری نکات از سوی بیمار الزامی است، از جمله:

• انجام آزمایش خون
  • قطع مصرف برخی داروها و مصرف داروهای جدید (طبق تجویز پزشک). داروهایی مانند آسپیرین، داروهای رقیق کننده خون و یا داروهای ضد التهابی باید پیش از جراحی قطع شود، چرا که احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • کنار گذاشتن سیگار و دخانیات
جراحی پروتز سینه

قبل از تصمیم به انجام این جراحی، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

• جراحی پروتز سینه، از افتادگی سینه ها پیشگیری نمی کند. جهت رفع افتادگی سینه ها، جراحی لیفت سینه توصیه می شود.
  • جراحی پروتز سینه، نتایج دائمی ندارد و مواردی مانند افزایش و یا کاهش وزن، بر ظاهر سینه ها تاثیر خواهد گذاشت.
  • بسیاری از خانم ها بعد از جراحی پروتز سینه، مشکلی برای شیر دادن به کودک خود نخواهند داشت.
  • جراحی پروتز سینه، تحت پوشش بیمه نمی باشد و جراحی زیبایی محسوب می شود.
  • سه سال بعد از جراحی پروتز سینه، انجام تست هایی مانند MRI توصیه می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که در موارد زیر جراحی پروتز سینه توصیه نمی شود:

• خانم هایی که مبتلا به عفونت هستند
  • خانم های مبتلا به سرطان سینه
  • خانم های شیرده و یا خانم هایی که به تازگی بارداری داشته اند

دوره نقاهت جراحی پروتز سینه

اقدامات و مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

• بهتر است فرد مدتی را در منزل استراحت کند و از آن جایی که احتمال خونریزی (البته بسیار جزئی) بعد از جراحی وجود دارد، توصیه می شود که فعالیت های سنگین بدنی و ورزش برای مدتی به تعویق بیفتد. بعد از جراحی، میزان حساسیت سینه ها نسبت به لمس افزایش می یابد.
  • معمولا بعد از جراحی، بیماران از درد نسبی شکایت می کنند، به همین خاطر، داروهای مسکن برای آن ها در نظر گرفته می شود.
  • بعد از جراحی، پانسمانی بر روی سینه ها قرار می گیرد تا علاوه بر محافظت از سینه ها، از میزان التهاب و تورم نیز کاسته شود.
  • توصیه می شود که بیمار تا زمان شکل گیری کامل سینه ها، به پشت بخوابد و از وارد آمدن فشار به سینه ها نیز پیشگیری شود.
  • حرکاتی مانند تکان دادن بازوها نیز می تواند از میزان و شدت درد بیمار کم کند.
  • بخیه ها حتی آن هایی که جاذب نیستند، طی شش هفته کاملا جذب بدن خواهند شد.
  • در صورت مشاهده علائمی مانند عفونت، تب، و یا احساس داغی و حرارت در سینه ها، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • نتایج جراحی پروتز سینه، بلافاصله بعد از رفع التهاب و ورم مشخص خواهد شد. این جراحی با تغییر شکل، اندازه و فرم سینه ها همراه است و به همین خاطر، معمولا باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم ها نیز خواهد شد.
  • در صورتی که بعد از جراحی و در اثر کاهش و یا افزایش وزن، فرد از ظاهر سینه خود ناراضی باشد، می تواند مجدد این جراحی را انجام دهد.

انجام همزمان جراحی پروتز و لیفت سینه

لیفت سینه، شیوه جراحی است که در آن، نوک سینه و هاله قهوه ای رنگ اطراف آن برداشته می شود، سینه به سمت بالا کشیده می شود و پوست اضافی نیز حذف خواهد شد. نتیجه کلی این جراحی، رفع علائم افتادگی سینه ها می باشد. انجام همزمان جراحی لیفت و پروتز، در افرادی توصیه می شود که سینه های کوچک و افتاده ای دارند.

نوزده + یازده =